Diensten Bureau Israel
Wat we doen
Bureau Israel begeleidt onderwijswerkgevers bij vraagstukken rond functiewaardering, beloning, arbeidsvoorwaarden en de invulling van hun werkgeversrol. Onze dienstverlening omvat het ontwerpen, invoeren en onderhouden van functiehuizen, waarbij we zorgen dat functies helder worden beschreven, gewogen en toegedeeld. Daarnaast adviseren we over de toepassing van beloning binnen de vigerende cao’s in het onderwijs en maken we gebruik van actuele benchmarkinformatie – ook voor het toezicht van onderwijsinstellingen. We helpen onderwijswerkgevers hun werkgeverschap op een effectieve en zorgvuldige manier in te vullen en bieden onafhankelijke bemiddeling wanneer werkgever en werknemer het niet eens worden over functie-inhoud of beloning.
Hoe we dat doen
Projecten, groot of klein, beginnen met een plan van aanpak.
In onze aanpak houden we rekening met de juiste toepassing van wetgeving en de cao's. Tegelijkertijd proberen we een oplossing te vinden die verder gaat dan alleen "het juridische". Alleen een juridisch juiste oplossing kan soms toch onwerkbaar of onwenselijk zijn in de praktijk. Bijvoorbeeld: iets mag misschien volgens de wet, maar dat betekent niet dat het ook verstandig of ethisch is. Door verder te kijken dan het juridische, wordt er ook gekeken naar de belangen van betrokkenen, de organisatiecultuur en de lange termijn. Dat leidt vaak tot beter gedragen oplossingen.
Onze projecten zijn divers van aard. Bijvoorbeeld:
- de invoering van een functiehuis met generieke functiebeschrijvingen;
- onderzoek doen naar de manier waarop onderwijsondersteunend personeel ingezet kan worden in de klas;
- advies over het komen tot een passende werkverdeling binnen onderwijsteams;
- het vergroten van de aantrekkelijkheid als werkgever door maatwerk in de arbeidsvoorwaarden;
- de invoering van Employee Reward Statements of Personal Benefits Statements;
- de plaatsing van een groep collega's op een meest passende functie in een generiek functiehuis.
Het plan van aanpak legt vast wat er met het project bereikt wordt en hoe dat gaat gebeuren.
Zou je een project willen starten? Aarzel dan niet om contact op te nemen. We nemen je graag mee in onze aanpak en wat wij hebben geleerd "wat werkt" bij andere onderwijsinstellingen. Goed om te weten: onze vaste kern bestaat uit twee collega’s, aangevuld met een flexibel netwerk van professionals. Daardoor kunnen wij snel schakelen en zorgen voor continuïteit, ook bij grote of langdurige opdrachten.
Neem contact op